Spring naar inhoud

Service pack 3 Update mijn moss 2007 ontwikkelomgeving

2 maart 2012

 

Eerst een backup gemaakt van mijn image.

Daarna een update van vmware player.

Vanuit vmware player kan je checken op updates. Let wel dat je niet gaat voor de workstation versie, want die wordt als eerste voorgesteld.

clip_image002

 

Helaas geen keuze: Uninstall

clip_image004

Voorbereiding installatie sp3

Hoe moet je de installatie doen met language packs en in welke volgorde.

Het volgende gehaald van de volgende blog: http://blogs.msdn.com/b/joerg_sinemus/archive/2011/10/28/wss-and-moss-october-cu-and-or-service-pack-3.aspx

Eerst install wss 3.0 sp3. Daarna de language packs sp3 voor wss 3.0 Vervolgens moss sp3 en de moss talen sp3.

De installatie

Dus dan beginnen we met de installatie van wss sp3

clip_image006

clip_image008

En dan duurt het een tijdje.Vooral stap 8 duurt lang. Dan is de databse stevig bezig en het geheugen van mijn server van 4GB was voor 96 % in gebruik. Dus 4GB intern geheugen voor een sharepoint server kan niet veel minder zijn.

 

Dan de language servicepacks voor wss 3 instaleren:
clip_image010

Run de exe weer als administrator:

clip_image012

clip_image013

Dan al snel weer het volgnde geruststellende bericht:

clip_image015

En dan nu de Duitse language pack:

clip_image017

Gehen wir weiter.

Moss sp3

Als dit klaar is doe ik een reboot, om weer wat lucht te krijgen inn de system resources.

En start daarna de installatie van moss sp3.

clip_image019

En dan gaat het weer verder tot de volgende fijne boodschap:

clip_image020

En dan weer de taaltjes en dan zijn we klaar.

Bij de taaltjes kreeg ik wel de volgende voor mij onverwachte vraag:

clip_image022

Ik koos voor de default do not optie. En dan nog dit:

clip_image024

 

clip_image026

Raar dat hij nu juist bij de language packs met deze vragen komt. Best eng allemaal, maar daarna gaat de wizard weer aan de slag:

clip_image028

En dan weer het mooie bericht:

clip_image030

Daarna de duitse taal. Maar toen gaf het systeem de melding dat die al was geïnstalleerd. Dat is vreemd. Misschien is dat eerder gebeurd met automatische update???Ik zal het nog nazoeken. Rebooten maar.

From → Ontwikkel server

Geef een reactie

Plaats een reactie